Jesteś tutaj

Informacje ogólne

Ćwiczenia trwają 4 tygodnie. Rozpoczynają się o godz. 7:30 w sali 411 raportem lekarza dyżurnego (Proszę się nie spóźniać!).

 

Bezpośrednio po odprawie zajęcia są kontynuowane na poszczególnych oddziałach (wraz z asystentami) i trwają do godz. 12:30. Zajęcia obejmują:

 

1. codzienne uczestnictwo w porannych odprawach z omawianiem chorych do operacji

2. zajęcia praktyczne na salach chorych i operacyjnych

3. prezentacje chorych leczonych bądź konsultowanych w Klinice (środy)

4. seminaria tematyczne.

 

Przewidziana jest jedna 30-minutowa przerwa (10:30-11:00; z wyjątkiem środy).

 

Podczas 4-tygodniowego bloku ćwiczeniowego wszystkich studentów obowiązuje odbycie jednego ostrego dyżuru (od godz. 14:00 do 7:30 dnia następnego). Plan dyżurów studenckich jest ustalany w pierwszym dniu ćwiczeniowym.

             Obecność na wszystkich ćwiczeniach, seminariach i wykładach jest obowiązkowa. Seminaria odbywają się w sali 411 lub 418 (blok B, IV p.) z wyjątkiem dwóch seminariów, które odbywają się w sali 317 Kliniki Chirurgii Ogólnej, Gastroenterologicznej i Onkologii (blok B, III p.) łącznie z drugą grupą studencką (vide: szczegółowy plan seminariów nr 8, 15). Za porządek w salach ćwiczeniowych i zwrot kluczy od pokoju 418 po zakończeniu ćwiczeń w danym dniu (dyżurka na oddziale IV B) odpowiedzialny jest Starosta grupy.

Warunkiem przystąpienia do kolokwium jest zaliczenie ćwiczeń u asystenta prowadzącego zajęcia oraz odbycie jednego ostrego dyżuru w czasie trwania bloku ćwiczeniowego. Studenci zdają kolokwium końcowe u ordynatorów poszczególnych oddziałów. W celu ostatecznego zaliczenia ćwiczeń z chirurgii na V roku, po zdanym kolokwium, karty należy oddać opiekunowi grupy lub pozostawić w Sekretariacie Kliniki.

 

W sprawach studenckich przyjmuje w Klinice Chirurgii Ogólnej, Naczyniowej i Transplantacyjnej w środy w godz. 10:00-12:00 w pok. 417 - dr med. Maciej Jędrasik.

Wykłady z chirurgii będą odbywały się w czwartki (14:00-15:30) - plan wykładów zostanie przedstawiony w terminie późniejszym.

Przewodnik dydaktyczny (strona I WL)